Sonja Djønne og Tina Østrem har fått vist fram den bærekraftige Heymat+ i New York.

Ikke gull, men profilering gull verdt

Skrevet av Roger Marthinsen
21.05.2019 17:00 - OPPDATERT 21.05.2019 19:31

Heymat har hatt god effekt av å bli nominert til global bransjepris.

Heymat gikk ikke helt til topps med sin Heymat+-kolleskjon i den globale konkurransen NYCxDesign Awards. Daglig leder Sonja Djønne og salgssjef Tina Østrem rapporterer om at selv om det ikke ble gull, så har man hatt stort utbytte av nominasjonen, som ga deltakelse under festivalen NYCxDesign i New York.

– Det ble ingen seier på oss under utdelingen, men vi er veldig stolte av å bli nominert, og syns det er gøy at Heymat fikk profilering under et arrangement på denne størrelsen, sier Østrem.

– Nominasjonen har gitt god effekt på besøket på stand, og det er generelt bra interesse for våre produkter, sier Tina Østrem videre.

– Intensjonen bak Heymat+ er å vise at man kan lage et bærekraftig produkt uten å gå på bekostning av funksjon og estetikk. NYCxDesign Awards er en enestående mulighet til å skape oppmerksomhet rundt både produktet vårt og ambisjonen vi har om å bidra til en mer miljøvennlig designbransje, sier Djønne.  

(Saken fortsetter under bildet)

Sonja Djønne og Tina Østrem under New York Design Awards.

Produktet som bragte Rana-bedriften til New York er Heymat+-kolleksjonen; en matte av 100 prosent resirkulert plast. 

Intensjonen bak Heymat+, som er designet av den prisbelønte formgiveren Kristine Five Melvær, er å vise at man kan lage et bærekraftig produkt uten å gå på bekostning av funksjon og estetikk.

* Heymat+ ble tidligere i vår kåret til vinner i konkurransen «Vakre hverdagsvarer» i regi av interiørmagasinet Bonytt. 

 

 

Debatt
Rana No oppfordrer leserne til saklig debatt!
Tenk over hva man skriver og vis hensyn. Kommentarfeltet overvåkes av våre moderatorer. Grove overtredelser av normal debattskikk kan straffes med utestengelse.