Havnekaféen på Nesna går nå i dvale, men til våren satser Marit Hiller Pettersen, Kristian Sivertsen og selskapet Visit Nesna på å blåse helt nytt liv i stedet, med kafédrift, mikrobryggeri og opplevelser til havs.

Satser med kafé, mikrobryggeri og opplevelser

Skrevet av Roger Marthinsen
28.09.2018 17:46 - OPPDATERT 29.09.2018 07:01

Selskapet Visit Nesna kjøper stedets havnekafé, og vil tilby lokalprodusert øl, gode lokale opplevelser.

Selskapet Visit Nesna har inngått avtale om kjøp av Nesna Havnekafè. Selskapet Nesna Havnekafè AS legger ned driften fra og med neste uke. I løpet av våren vil virksomheten bli gjenopptatt, gjennom Visit Nesna.

– Visit Nesna er et selskap under stiftelse som har gjort avtale om kjøp av Nesna Havnekafè. Selskapet har som plan å restaurere og modernisere bygget, slik at det står klart til neste turistsesong, sier Marit Hiller Pettersen, daglig leder i Visit Nesna, i en pressemelding.  

HOLDE PÅ TURISTENE

I tillegg til å videreføre kafédriften, vil Visit Nesna også starte Mikrobryggeri, samt tilby ramsalte opplevelser til havs, med RIB. 

– Vi ønsker å gi et godt tilbud til de reisende, og håper at vi kan bidra til at turistene blir på Nesna litt lenger ved å tilby god mat, drikke og naturopplevelser på vakre Helgelandskysten, sier Marit Hiller Pettersen.

– Vi registrerer med glede at det er vilje og pågang i Nesna kommune til å forskjønne og tilrettelegge bedre i området fra fergeleiet til småbåthavna. Vi ønsker å bidra med vår del av forskjønningen, slik at det innbyr til en stopp for turistene, sier Pettersen.

LOKALPRODUSERT ØL

I tillegg til å drive kafévirksomhet, inngår også et mikrobryggeri i planene.

– Vi tar sikte på å lage et godt, lokalprodusert øl basert lokale råvarer. Vi ønsker å bygge en merkevare og produsere et godt, lettdrikkelig øl som etterhvert alle skjenkesteder i bygda kan være stolt av å servere sine gjester, sier bryggerisjef Kristian Sivertsen.

OPPLEVELSER TIL HAVS

Planene stopper imidlertid ikke med spise- og drikke-opplevelser. For i tillegg til kafè- og bryggeridrift, skal selskapet investere i RIBer, slik at man kan tilby opplevelser for turister og bedrifter i regionen.

– Nesna er for mange en portal til kysten, og Visit Nesna ønsker å tilgjengeliggjøre Helgelandskysten for alle sine gjester, sier daglig leder Marit Hiller Pettersen.

 

Debatt
Rana No oppfordrer leserne til saklig debatt!
Tenk over hva man skriver og vis hensyn. Kommentarfeltet overvåkes av våre moderatorer. Grove overtredelser av normal debattskikk kan straffes med utestengelse.