Foto: Roger Marthinsen

Ønsker ikke å besvare Bukholms kritikk: – Det er ikke slik vi jobber med kvalitet for pasientene

– Angrep som får stå for deres egen regning.

Dette sier administrerende direktør i Helgelandssykehuset, Hulda Gunnlaugsdottir, i forbindelse med at Rana No har tilbudt tilsvar til et debattinnlegg skrevet av tidligere fagsjef Ida Bukholm, som blant andre Rana No har publisert.

– Innlegg på sosiale medier eller angrep i form av leserinnlegg fra tidligere ansatte ønsker vi ikke å kommentere, det får stå for deres egen regning. Det er ikke slik vi i sykehuset jobber med kvalitet for pasientene, sier Gunnlaugsdottir, som videre uttaler:

– Moderne kvalitetsarbeid løfter tillit og trygghet og gode systemer for systematisk kvalitetsarbeid. Å diskutere og kritisere eller ta opp enkeltsaker som har skjedd tilbake i tid gjentatte ganger i media har ingen plass i dette arbeidet.

– Helgelandssykehuset jobber hver dag for å forbedre kvaliteten i de helsetjenestene vi leverer til våre pasienter. Det er trygt å være pasient i Helgelandssykehuset. 

– I vårt kvalitetsarbeid tar vi konsekvensene av egne resultater. Vi bruker negative og positive funn inn i en kontinuerlig utvikling og forbedring av tjenestene. Vi har nylig hatt et grundig tilsyn og får gode skussmål fra tilsynet for det arbeidet som er gjort, sier administrerende direktør i Helgelandssykehuset, Hulda Gunnlaugsdottir. 

-----–

 

 

Debatt
Rana No oppfordrer leserne til saklig debatt!
Tenk over hva man skriver og vis hensyn. Kommentarfeltet overvåkes av våre moderatorer. Grove overtredelser av normal debattskikk kan straffes med utestengelse.
Saken fortsetter under annonsen.