Foto: Roger Marthinsen

Ønsker ikke å besvare Bukholms kritikk: – Det er ikke slik vi jobber med kvalitet for pasientene

– Angrep som får stå for deres egen regning.

Dette sier administrerende direktør i Helgelandssykehuset, Hulda Gunnlaugsdottir, i forbindelse med at Rana No har tilbudt tilsvar til et debattinnlegg skrevet av tidligere fagsjef Ida Bukholm, som blant andre Rana No har publisert.

– Innlegg på sosiale medier eller angrep i form av leserinnlegg fra tidligere ansatte ønsker vi ikke å kommentere, det får stå for deres egen regning. Det er ikke slik vi i sykehuset jobber med kvalitet for pasientene, sier Gunnlaugsdottir, som videre uttaler:

– Moderne kvalitetsarbeid løfter tillit og trygghet og gode systemer for systematisk kvalitetsarbeid. Å diskutere og kritisere eller ta opp enkeltsaker som har skjedd tilbake i tid gjentatte ganger i media har ingen plass i dette arbeidet.

– Helgelandssykehuset jobber hver dag for å forbedre kvaliteten i de helsetjenestene vi leverer til våre pasienter. Det er trygt å være pasient i Helgelandssykehuset. 

– I vårt kvalitetsarbeid tar vi konsekvensene av egne resultater. Vi bruker negative og positive funn inn i en kontinuerlig utvikling og forbedring av tjenestene. Vi har nylig hatt et grundig tilsyn og får gode skussmål fra tilsynet for det arbeidet som er gjort, sier administrerende direktør i Helgelandssykehuset, Hulda Gunnlaugsdottir. 

-----–

 

 

Debatt
Rana No oppfordrer leserne til saklig debatt!
Tenk over hva man skriver og vis hensyn. Kommentarfeltet overvåkes av våre moderatorer. Grove overtredelser av normal debattskikk kan straffes med utestengelse.