Kenneth Bakksjø, varehussjef for Obs Mo i Rana. roser de ansatte etter en travel sommer. Foto. Roger Marthinsen

Rekordsommer for Obs Mo i Rana

Skrevet av Ann Kristin Kjærnli
10.08.2020 10:19 - OPPDATERT 10.08.2020 19:30

– Det har vært full rulle fra morgen til kveld, sier varehussjef Kenneth Bakksjø.

Så langt i år har Obs-kjeden hatt en av dagligvarebransjens høyeste vekstrater i omsetning og antall kunder. Størst har veksten vært i sommer. Dette gjelder også for Obs Mo i Rana, som i juni og juli kan rapportere om en vekst fra 2019 på hele 37,8 prosent, skriver kjeden i en pressemelding.

Nytt butikkonsept, mer storhandel og en annerledes sommer er blant årsakene til de rekordhøye tallene.

- Vi er naturligvis veldig glade for å kunne rapportere om flere rekorder så langt i år, og bak oss ligger det en sommer hvor det har vært full rulle fra morgen til kveld. Gjengen på varehuset har lagt ned en fantastisk innsats for å sørge for velfylte hyller, trygg handel og oppfølging ute i varehuset, forteller Kenneth Bakksjø, varehussjef for Obs Mo i Rana.

Den totale omsetningen for Obs Mo i Rana endte i juni og juli på 59,5 millioner kroner. Dette er en økning på 16,3 millioner kroner fra 2019. 


ALT PÅ ETT STED
Gjennom en krevende vår og sommer har forbrukerne vært opptatt av å unngå unødvendig smitterisiko. Bakksjø tror veksten blant annet skyldes at mange handler færre ganger i uken og ønsker å finne alt på ett sted. Dette har bidratt til å løfte omsetningen for Obs over hele landet. 

- Obs har i alle år vært synonymt med storhandel og å finne alt på samme sted. Det siste halvåret er det nok enda flere som har fått opp øynene for at dette er effektivt. I tillegg er det god plass i butikken, enkel parkering og et stort utvalg både innenfor dagligvare og andre vareområder, sier Bakksjø.


NYTT KONSEPT
Siden 2019 har Obs innarbeidet det nye kjedekonseptet «Smart handel» og gjort mange grep for å styrke kundeopplevelsene.  

- Vi har gjort mye det siste halvannet året for å levere enda bedre på tilrettelagt handel, inspirasjon, logistikk og markedsføring. Dette har vært et stort løft for hele kjeden, og er en utvikling som startet allerede før Covid-19. Denne sommeren har vært helt spesiell og mange har feriert hjemme eller på hyttene sine i Norge. Vi er selvsagt glad for at de har kombinert det med handel hos oss, sier Bakksjø. 

 

[annonse]
 

 

Debatt
Rana No oppfordrer leserne til saklig debatt!
Tenk over hva man skriver og vis hensyn. Kommentarfeltet overvåkes av våre moderatorer. Grove overtredelser av normal debattskikk kan straffes med utestengelse.