Alltid en åpen dør

Å kunne donere penger til den nye storflyplassen, hoppbakkene i Fageråsen og frivillighetssentralen er viktig for oss fordi vi ønsker å gi tilbake til de som står på for Rana og Helgeland.

Et hjem er ikke bare huset eller leiligheten

I sentrums midtpunkt møter du to blide karer som hjelper deg med hele spekteret innenfor forsikring. Selskapet deres, Forsikring Helgeland, så dagens lys for åtte år siden, og i dag finner du dem midt i gågata i sentrum, klar til å bistå deg på best mulig måte slik at fremtiden blir så trygg og forutsigbar som mulig.

Alltid en åpen dør

Fra tidligere av har begge lang og bred erfaring fra forsikringsbransjen, men de følte begge to at det manglet forsikringsaktør med lokal forankring. Forsikring Helgeland er opptatt av at kundene skal følge seg trygge og ivaretatt, og det er derfor viktig for Skjalg og Yngve å være tilgjengelige.

Etter mange år i bransjen har vi opparbeidet oss god erfaring innenfor forsikring mens vi har lært masse om hvilke behov kundesegmentet her på Helgeland ha, forteller daglig leder Skjalg Arneberg Jensen. Fordelen med en lokal aktør er at det skal være lav terskel for å stikke hodet innom kontoret vårt, og vi er alltid tilgjengelig på telefon. Mange syns det er mye informasjon å holde styr på, og noen ganger har folk vært igjennom store endringer i livssituasjonen. Da føles det ekstra trygt å kunne ta turen innom oss for en prat, sammenlignet med en upersonlig telefonsamtale til en som sitter i Oslo. Det er også viktig for oss å kunne bidra til vekst og utvikling lokalt. Å kunne donere penger til den nye storflyplassen, hoppbakkene i Fageråsen og frivillighetssentralen er viktig for oss fordi vi ønsker å gi tilbake til de som står på for Rana og Helgeland.

Kundens behov står alltid først

Skjalg forteller at de har tatt i bruk et teknologiverktøy som gir dem oversikt og oppdateringer på vilkår for alle de konkurrerende forsikringsselskapene i Norge.

-Vi ønsker å gjøre forsikring mer forståelig for kundene våre, og derfor har dette vært en viktig investering for oss. Det gjør at vi hele tiden er oppdatert på det som beveger seg i markedet. I tillegg gir det oss full kontroll over hvilke vilkår konkurrentene våre har, og hvordan vi skiller oss ut fra dem. Dette er sentralt når vi går inn i kundemøter. Vi ønsker å tilby våre kunder forsikringer som er tilpasset deres behov, og om det gjelder nye eller eksisterende kunder har vi alltid verktøyene og kompetansen på plass for å finne de beste alternativene for dem.

Verdien av en god forsikring

Forsikring Helgeland har en bred tjenesteportefølje, og det er ofte livsforsikring, bilforsikring, og boligforsikring som er de mest utbredte valgene for kundegruppen deres. De jobber med kunder i alle aldre og livssituasjoner, og hos dem er alle velkomne for en uforpliktet prat.

-Det er viktig for folk å forsikre gjenstander som har stor verdi, i likhet med familien sin. Vi sier alltid at hjemmet burde være det viktigste for folk å forsikre. Et hjem består ikke bare av selve huset eller leiligheten, men også det som fyller det og gir det liv.; menneskene, møblene og minnene.

Skulle det oppstå en situasjon hvor en av leddene blir utsatt for et uhell eller en ulykke, så vil det alltid lønne seg å ha en god forsikring i bunnen. Vi håper alltid at kundene våre slipper å ta i bruk noen av forsikringene sine, men når uhellet er ute vil en god forsikring være gull verdt. En uforutsett vannlekkasje eller en uforventet brann er situasjoner som kan oppstå i alle hjem, forteller de.

En tryggere fremtid 

I dag finnes det heldigvis tiltak som minsker sjansene for at slike hendelser skjer. Brukervennlig brannslokningsutstyr og høyteknologisk brannalarmsystemer gjør at forsikringsselskapene ser mindre brannulykker.

-Heldigvis ser vi at disse tiltakene har fått positive konsekvenser, og vi følger også godt med på videre utvikling av teknologi som kan forhindre andre ulykker og skader. En av nyhetene er ett produkt fra det norske selskapet WaterStop som har som oppgave å forhindre store vannskader. Det funger slik at hovedkranen stoppes umiddelbart hvis det er skjer en lekkasje. Alle disse tiltakene er med på å gjøre boligene våre tryggere, og ikke minst mer robuste mot skader. Til tross for dette vil uhell alltid kunne skjer, og det er derfor vi alltid må huske å forsikre den største verdien i livet vårt, hjemmet!