STOLT LEDER: – Det er ikke noe problem å lede en bedrift når du har en gjeng med lojale og kompetente medarbeidere, sier daglig leder Karl-Erik Grønli hos Kar Skadesenter.

Kar Skadesenter AS satser seks millioner på en ny fremtid

Skrevet for Kar Skadesenter AS
23.02.2019 18:00 - OPPDATERT 23.02.2019 18:11

Kar Skadesenter rigger for ytterligere vekst og nå satser de tungt på oppgraderte lokaler

– Her oppnår vi tre ting på én gang, sier daglig leder Karl-Erik Grønli, nå han skal forklare hvorfor bedriften velger å ta et så hårete valg å investere seks millioner kroner i en ny fremtid. Fem av disse går med til å gradere opp lokalene, den siste til avansert utstyr.

 VINN-VINN SITUASJON

– Vi skaper en optimal kundeopplevelse, vi strøm- linjeformer driften og skaper et enda bedre miljø for medarbeiderne våre. Noe som blir en vinn-vinn situasjon.

 Kar Skadesenter har 14 ansatte og 23 års fartstid på Mo. Hvert år har de rundt 1.000 oppdrag, med hoved- fokus på personbiler. Kjernevirksomheten er oppretting og lakkering, med tilleggstjenester som Ditec lakkbeskyttelse og foliering.

Saken fortsetter under bildet.

KOSER SEG PÅ JOBB: Aihm Alkadhmani stortrives som lærling på Kar Skadesenter. Her i ivrig samtale med Karl-Erik Grønli.

 KNALLHARDE KRAV

– I vår bransje stilles det knallharde krav til både kvalitet og miljø. Vi blir jevnlig kontrollert av alt fra arbeidstilsyn, bedriftshelsetjeneste og brannvesen, sier Grønli.

 Alt arbeid styres etter ”Sikker bil-prosedyren”, som overvåkes nøye av Statens Vegvesen. I tillegg er Kar Skadesenter medlem av Norges Bilbransjeforbund, noe som er en ytterligere garanti for en høy, faglig standard.

 TAR ALLE OPPDRAG

– Vi tar oss alle typer oppdrag, fra den minste ripe i lakken til et skår i bilvinduet og større karosseri- og understells-skader, sier Grønli.

 I løpet av februar skal de nye lokalene stå klare og da vil det bli bedre plass, bedre flyt i produksjonen og en ytterligere forbedring av arbeidsmiljøet. Blant annet blir det investert i nytt utstyr for å sjekke hjulstillingen og nye løftebukker.

 Alt dette med bakgrunn i bedriftens visjon: – Vår kvalitet – din trygghet.

Saken fortsetter under bildet.

DYKTIGE FAGFOLK: Kar Skadesenter AS legger stor vekt på å rekruttere de beste folkene, slik at en hver jobb blir utført med topp presisjon.

 LÆRLINGER ER VIKTIG

Et annet viktig poeng for Kar Skadesenter, er en offensiv holdning til lærlinger:

 – Vårt mål er å ha to inne til enhver tid. Dette er viktig med tanke på rekruttering og samtidig gir vi ungdom- men en sjanse til å komme inn i bransjen. Her tar vi et samfunnsansvar.

 Og at dette har fungert, bevises i kraft av at fire av dagens 12 fast ansatte startet som læringer i bedriften. For å ha flere bein å stå på, har Kar også jobbet hardt med å bli en av de ledende bedriftene på Ditec lakkbeskyttelse.

 Samme tanken ligger bak når de tilbyr spisskompetanse for bedrifter som trenger å få foliert kjøretøyer med alt fra navn, logoer og bilder.

 KVALITET I ALLE LEDD

– Men uansett hva vi driver med, så handler det om kvalitet i alle ledd. Da trenger vi motiverte medarbeidere, topp moderne lokaler og det siste av tekniske løsninger. For vi har kun ett mål; vi skal være din foretrukne bedrift innen lakk og karosseri.