Teamet hos din Optiker gir seg ikke før du er 100% fornøyd. Fra venstre: butikkmedarbeiderne Hilde Venes, Tone Rones Bergeng, Guro Granhaug og optikerne Tommy Jensen og Hilde Søberg Martinsen.

Med øye for kvalitet

Din Optiker legger hele tida lista litt høyere for at du som kunde skal få en best mulig synsopplevelse.

Med høyt fokus på de beste innfatninger og glass, og god kompetanse hos de ansatte vil din Optiker sikre deg topp kvalitet på synet ditt.

– Våre optikere og butikkmedarbeidere har høy fagkompetanse og er oppdaterte i faget vårt. Jevnlig kursing og utdanning er noe vi satser på for at du som kunde er sikret et best mulig resultat - uavhengig av synsutfordring eller alder, sier daglig leder og optiker Tommy Jensen hos Din optiker.

 
FORNØYDGARANTI
Hos din Optiker er de opptatt av å bruke tid på hver enkelt kunde.

– Vi opptatte av at briller skal være behagelig å ha på, samtidig som det er holdbart. Derfor velger vi innfatninger og glass ut ifra kvalitet og komfort. Vi gir oss ikke før du er 100 prosent fornøyd, sier Jensen.

Derfor har de også innført en «Utseendegaranti:

– Vi hjelper ikke bare kunden med å se godt, vi skal også levere noe som kunden skal ha på seg i ansiktet, på nesen og bak ørene. Hvis du er misfornøyd med brillens farge og fasong, får ny hvis du sier i fra innen fire uker, forteller Jensen.

- Vi hjelper deg ikke bare med å se godt, vi skal også levere noe som skal være behagelig for deg å ha på. Derfor velger vi innfatninger og glass med god kvalitet, sier eier og daglig leder Tommy Jensen.

SER ETTER DET LILLE EKSTRA
Jakten på kvalitet og komfort, gjør at din Optiker velger å ha noen innfatninger som er mer eksklusive og har en høyere pris. De bruker tid på å se etter leverandører som skiller seg ut.
 
– Da ser vi gjerne etter design, materialer eller andre sider ved utformingen som gjør at de skiller seg litt ut ifra standarden, forklarer Jensen.
 
Hos din Optiker finner du derfor en miks av kjente og mer ukjente merker.
 
– Fellesnevneren er at de er valgt ut fordi de har kvaliteter som vi etterspør og ønsker å dele med kundene våre, sier Jensen.
 
Med dette som et av kriteriene for å gjøre deg som kunde mest mulig fornøyd, har de for eksempel valgt å ha den norskdesignede brillen Karmoie i utvalget sitt. Deres innfatning er laget av materialet acetat, som består av 75 prosent bomull.
 
Andre merker du finner hos din Optiker er danske Ørgreen som lager briller i titan, Tom Ford, Rayban, Victoria Beckham og Armani.

 

PERSONLIG OG UNIKT
Det er ikke bare valg av innfatning din Optiker legger sin yrkesstolthet i at du skal bli fornøyd med, service og kvalitet er også høyt på lista.
 
– Utvelgelse og tilpasning av brilleglass er både personlig og unik. I tillegg til å ta hensyn til styrke, må vi ta hensyn til hvilken innfatning glassene skal inn i.
 
Hos din Optiker sliper de glassene selv, noe som gjør at kompetansen på hvilke glass som passer til hvilken innfatning er svært god.
 
– Brilleglass kommer i mange varianter og kan lages på mange måter. Det kommer stadig nye og forbedrede glass, så kunnskapsinnhentingen her er konstant og evigvarende. Kundene kan stole på at vi er faglig oppdaterte også her.

 

SPESIALKOMPETANSE

Butikkmedarbeider Guro Granhaug demonstrerer det avanserte instrumentet Optomap, som gir et bilde av hele innsiden av øyet ditt. Instrumentet er spesielt utviklet for å kunne gjøre en nøye vurdering av helsetilstanden til øynene dine.

din Optiker er 26 år gammel i år, men deres ekspertise på briller, linser og optikertjenester er nærmest like fersk som daglinser. Her møter du en stabil gjeng ansatte med solid erfaring og kompetanse innen optikk, service og salg. Jensen var den som startet og åpnet din Optiker, da som relativt ferskt utdannet optiker. I ettertid har han tatt en master i allmenn optometri og er dermed spesialist på øyesykdommer. Hans andre optiker i teamet er kontaktlinsespesialist, og har også nylig tatt en master som gjør at hun har spesialkompetanse på barn og samsyn. Vi har en digital øyelegetjeneste med selskapet Eye-check og pasienten får svar i løpet av 2-5 dager.
 
For deg som trenger henvisning videre til øyelege, er veien kort. Gjennom systemet Iwatch, blir du henvist digitalt, du betaler kun egenandel og du får svar ganske rask, ifølge Jensen.

 

OPPDAG NOE NYTT!
– Vi opplever at når kunder først har begynt å bruke et materiale eller et merke fra oss, så vil de ikke bytte tilbake. Det gjelder både innfatningene og glassene våre. Det er vanskelig å beskrive brillekomfort, og det beste er å prøve og å sammenligne materialer selv. Men ei sammenligning, er at det er som å gå fra Crocs til Ecco: Det er først når du prøver noe nytt eller oppgraderer fra det du er vant til, at du merker forskjellen, sier optiker Tommy Jensen hos din Optiker, som ønsker deg velkommen til å komme og prøve noe nytt.