Stortrives på byens beste bensinstasjon

Skrevet for Circle-K
28.06.2021 15:00


– VÅRT ANDRE HJEM: – Supre kolleger og fantastiske kunder gjør at stasjonen på mange måter blir vårt andre hjem, sier Ellen Haugane (t.v) og Teresia Claesson på Circle K på Stigerplatået.


De tilhører hver sin generasjon, men Ellen Haugane og Teresia Claesson har minst en ting felles: De elsker jobben på Circle K.

Det høres kanskje ut som en klisjé, men vi rett og slett gleder oss til å gå på jobb, sier de to.Ellen skulle egentlig pensjonere seg, men klarte ikke å kutte all forbindelse til en bransje hun har jobbet i siden 1986. Det begynte på Esso i byen, men det er Circle K som har blitt hennes andre hjem.

STORE ENDRINGER

– Fantastiske kolleger og verdens beste kunder. Og det er når det er som travlest at du glir inn i flyt- sonen og bare kan konsentrere deg om å yte maksimal service, sier Ellen.

Da hun begynte i bransjen var det et mye større fokus på det biltekniske og det hendte rett som det var at hun måtte bistå med å skifte både vindusvis- kere og lyspærer. Dagens biler er stort sett data- styrte, men skulle det knipe er hun fortsatt i stand til å bistå med en vindusvisker eller to.

RASK KARRIERE

Teresia kommer opprinnelig fra Uppsala og jobbet først ett år på Circle K før hun realiserte drømmen om en Asia-reise. Tilbake derfra bar det innom stasjonen på nytt i 2014 og der har hun blitt. Hun har steget i gradene og jobber i dag som nestkom- manderende for daglig leder Trine Gabor.

Men det stopper ikke der. Teresia har også kommet seg gjennom et trangt nåløye som er Circle K’s egen lederutdanning.

– Her må du virkelig vise at du er en som det er verdt å satse på. Jeg er utrolig stolt over at hun har grepet denne sjansen med begge hender, sier Trine.

DE ANSATTE ER KAPITALEN

Hun mener Ellen og Teresia er beviset på at den viktigste kapitalen stasjonen råder over, er nettopp de ansatte. De som alltid stiller opp, sent og tidlig. For på en bensinstasjon er det hele tiden små og store oppgaver som skal løses. Som det faktum at alle kjøle- og frysedisker skal leses av fire ganger i døgnet for å sjekke at temperaturen er korrekt.

NYTT MILJØ - UTVIDET MENY

Nylig gjennomførte stasjonen en omfattende oppussing, noe som ga et lunere og mer oversiktlig lokale. Små sofagrupper, bord, stoler og benker har også løftet miljøet og frister kundene til å sette seg ned med maten og ta en velfortjent pause.

– Vi ser at maten er viktig, sier Ellen.

Nå har Circle K utvidet menyen med meksikanske innslag som burrito, nachos og quesadilla.

– Vi er stolte over at vi også lager en god del frabunnen av, med våre egne versjoner av salsa og guacamole, sier Teresia.

På toppen av en ellers travel hverdag har også korona-epidemien sørget for mye ekstraarbeid med jevnlig vasking og spriting av overflater. Oppgaver hele staben har fulgt opp lojalt og nøye.

Til sjuende og siste handler det kun om en ting, fastslår Ellen og Teresia.

– Vi skal ha et så bra og trivelig tilbud at kundene bare er nødt til å komme tilbake.